Wat doe ik nou eigenlijk hier?

22 maart 2017 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Hallo allemaal, na ruim 2 weken heb ik eindelijk weer tijd om aan mijn blog te werken.
Ik heb het de afgelopen weken erg druk gehad. Niet alleen met mijn stage, maar ook met de activiteiten in het weekend.
Ik wil deze blog even uitleggen wat ik hier nu eigenlijk doe qua stage.

Ik loop stage vanuit de opleiding Communication en Multimedia Design aan de HAN in Arnhem. Hier in Afrika werk ik aan een applicatie waarmee de verzorgers in Grabouw met elkaar kunnen praten over bepaalde situaties die ze mee maken. Zo kunnen ze leren van elkaars verhalen.
Daarnaast moet ik van alle verschillende opleidingen die op dit moment deelnamen aan het Theewaterskloofproject in Afrika video's maken. Ook......

Ja genoeg over dat serieuze gedoe, dat interesseert niemand. Ik heb de afgelopen weken een hele hoop dingen gedaan en meegemaakt, maar ik zal hier onder even 3 korte situaties beschrijven waarin ik mezelf heb bevonden.

1. Ongeveer twee weken terug hebben we een een braai (bbq) aan een meertje in een klein dorpje genaamd Genadedal. Hier hebben we met een groep van meer dan 20 man gezeten. Na Héél veel handstanden geoefend te hebben en een aantal biertjes achter de kiezen zijn we terug gegaan naar het huis van een van de studenten om daar een huisfeestje te houden, super gezellig!
De dag daarna zijn we naar Grabouw vertrokken om daar naar een rugby wedstrijd te kijken hier waren geen tribunes aanwezig, maar een hoop parkeerplaatsen waar je met je auto kon gaan staan om te kijken.

2. Een dag hebben we de tafelberg beklommen, een klim van meer dan 5 uur, in een temperatuur van 38 graden super gaaf om vervolgens op de top aan te komen. Een zware tocht, maar het was het zeker waard. Wel jammer dat als je dan eindelijk boven bent, je ziet dat de rest gewoon allemaal een lift heeft gepakt naar boven, terwijl jij hebt zitten strijden.

3. Afgelopen weekend ben ik naar Stellenbosch geweest, een grote studentenstad net buiten kaapstad. Hier zijn we uitgegaan in een club met 2 verdiepingen en een balkon om te chillen. De dag erop ben ik naar een studentenhuis gegaan samen met een paar vrienden van de HAN. Hier hadden ze, jawel, een zwembad achter in de tuin. Hier zijn we dan ook de hele middag wezen hangen. Jammer genoeg kwamen we er die dag ook achter dat er ingebroken was in onze auto, de ruit was doorgetikt en deze moest dus vervangen worden. Een huisgenoot en ik zijn nog in de ochtend naar kaapstad gereden in een auto met allemaal glas erin, om hier vervolgens onze auto om te wisselen.

Thanks voor het lezen,
Hopelijk heb ik volgende week weer tijd om wat te schrijven.
Groeten uit de rimboe