Weekend kaapstad 1.0

28 februari 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo Lezers!

Ik zal even heel gemeen beginnen door te zeggen dat ik nu lekker buiten mijn blog aan het schrijven ben terwijl ik aan het genieten ben van de zon, want tja het is 35 graden hier.

Dit weekend was het eerste weekend dat we met z'n alle in Kaapstad waren. Zo ongeveer de hele groep was aanwezig want we gingen vrijdag naar Ultra Music Festival. Een van de grootste festivals ter wereld. In Nederland hadden we hier al kaartjes voor gekocht, dus het enige wat we moesten doen is een hostel boeken. Vrijdag middag zijn we rond half 5 aangekomen op het festival nadat we al onze spullen bij de hostels hadden afgeleverd. En toen kon het feest letterlijk beginnen.
Ik heb erg vermaakt en had ook niet verwacht dat we met de hele groep zo hecht zouden zijn. Met de lessen Afrikaans dacht ik nog, "moet ik met deze groep een half jaar in Afrika zitten...". Maar eenmaal hier kan ik echt met iedereen goed opschieten.

Na het festival zijn we nog met een groepje wat gaan eten op longstreet en vervolgens is iedereen teruggegaan naar zijn of haar hostel. Ik en Tobias zaten in een hostel 6.5 kilometer verder op, waar we de dag erop om 10 uur al weer op straat moesten staan. We zijn die ochtend om 10 uur naar het hostel van de andere vertrokken en hebben hier met de hele groep ontbeten, om vervolgens de taxi te pakken naar het strand. Als je hier leeft merk je pas echt hoe verwend we zijn in Nederland, want met het geld wat ik in Nederland verdien, kan ik hier uitgebreid leven en elke dag uiteten. Ik denk dat de mensen die dit verschil zelf ervaren, het leven ook meer zullen waarderen. Nadat we naar het strand zijn geweest zijn we weer met de hele groep uit eten geweest om ons klaar te maken voor een uitgaansavond in Longstreet, de uitgaansstraat van Kaapstad. Ook dit was weer een super gezellige avond.

Eigenlijk stond dit weekend helemaal in het teken van uitgaan en feesten, maar in je achterhoofd weet je dat er heel veel mensen zijn die zich dit niet kunnen veroorloven. En dat de omstandigheden er niet altijd naar zijn om zo'n leven te lijden als wij in Nederland doen. Ik hoop dat de mensen die hier niet bewust van zijn, toch af en toe stil staan bij het feit dat ze heel gelukkig mogen zijn met wat ze hebben.

Ik ben heel blij dat ik vroeger de kans heb gekregen om me goed te kunnen ontwikkelen.
Wat maakt jullie nou een gelukkig persoon of wat niet?
Laat het achter in de reacties.

1. Constant:
    28 februari 2017
    Fijn te lezen dat je weer een zwaaaaaaaar weekend achter de rug hebt maar nog mooier om te lezen dat je vindt dat het niet allemaal gewoon is. Wat een leermomenten. Blijf genieten en beschouwen. Wij zijn trots op jou.